top of page

Fireflies en boemels.

Maandag 9.30u

Dag 5 / 40 dagen bloggen challenge.

Het lied “I don’t like mondays” is niet voor mij geschreven.

Maandag, de eerste dag van een nieuwe week.... zalig toch. Ooit dacht ik daar anders over maar dat is een ander verhaal....

Wat ga ik deze week beleven?

Ik ben iemand die me helemaal geeft wanneer ik begin aan een uitdaging waarin ik mezelf kan vinden.

Met een sneltreinvaart start ik! 

Het gaat vooruit. 

Het gaat verbazend goed vooruit! Met zoveel vuur en zoveel stijl....... (de Raymond duikt plots op in mijn gedachten). 

Tot ik op een punt kom dat ik erover ga. Herken je dat? 

Nu heb ik begin dit jaar een purpuz planner aangeschaft en het heeft me doen inzien dat plannen een bepaalde vorm van rust in mijn hoofd teweeg brengt.

Ik had nooit ofte nimmer kunnen denken dat enige vorm van structuur toch wel belangrijk is voor mij.

Vanmorgen is mijn planning al wat uit de hand gelopen maar hey who cares?

Het is maar een experiment.

5 belangrijke woorden voor een perfectionist als ik.

Om me te focussen op het overwinnen van emo-eten en een gezonde levensstijl (wat het onderwerp is van deze site) plan ik 5 stapjes in deze week (dagdoelen)

Elke dag:

1. Om 7 uur opstaan (fris hoofd)

2. Glas water drinken ( om mijn organen wakker te schudden)

3. Blog schrijven

4. Huishoudelijke taken

5. Om 23.15 TV afzetten

That’s it.

Wanneer ik dit een hele week vol kan houden is mijn weekdoel bereikt.

Uiteraard doe ik nog veel andere nuttige en soms minder nuttige dingen maar mijn focus ligt deze week op die 5 punten! 

Ben zo benieuwd of ik het sowieso al een paar dagen vol kan houden en zo niet, wat ik anders kan aanpakken (zelfreflectie en zo....)

Op de tonen van “Fireflies” begin ik aan mijn dag met in het achterhoofd dat een “boemel” (iets trager dan een “sneltrein”) uiteindelijk ook op zijn bestemming komt. ;) 

Mijn ontbijt: yoghurt, Brinta, frambozen, pecannoten en euh echt? Yep gekleurde korreltjes: roze, oranje en geel,..... waarom niet eens zot doen? ;) voor één keer dan, allez!


  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
ARCHIVE
bottom of page