top of page

Bloemkoolcurry en stevige billen

Glazen bol

Omdat je altijd alles moet geloven wat er op internet staat (grapje) heb ik even in de glazen bol van Facebook gekeken gisteren. Op de foto onderaan vindt je mijn voorspelling.

Ik ga nu op dit eigenste moment de uitdaging aan om een hele week positief te denken.

Waarom zou ik die positieve voorspelling niet mogen geloven?

Of het bloemkool-recept hieronder en stevige billen iets met elkaar te maken hebben, laat ik in het midden.... :P

Liefdevol en positief naar mezelf kijken, wat is daar mis mee?

Houden van mijn lichaam zoals het nu is, na 56 lentes goed voor mij gezorgd te hebben, lief en leed met mij gedeeld te hebben, in goede en slechte tijden...

Is er iets mooier dan dat?

Si-a-Ria, ja aan mezelf.

Dankbaar ben ik voor al wat leeft, inclusief mezelf!

Dankbaar voor al dat lekkere eten en de overvloed waarin we leven en waar we veel te weinig bij stilstaan.

Ja, ik durf zeggen dat ik veranderd ben, in de positieve zin.

Ik waardeer alles nog veel meer dan vroeger. (vroeger=voor het volgen van het nooit-meer-op-dieet programma en voor mijn burn-out)

Vandaag wil ik een overheerlijk receptje delen met zalige gezonde ingrediënten, die wij zomaar uit de natuur cadeau krijgen.

Ik raadpleegde hiervoor even de website van A. Vogel.

http://www.avogel.be/nl/recepten/Bloemkoolcurry.php

Bloemkoolcurry

Ingrediënten

  • 3 eetlepels olijfolie

  • 1 theelepel mosterzaadjes

  • 2 sjalotjes, gesneden

  • 1 teentje knoflook, geplet

  • 600 gram bloemkool

  • 1 theelepel kurkuma

  • 1 eetlepel currypoeder

  • ½ theelepel gemalen gember

  • 250 gram tomatenpuree

  • 30 ml water

  • 2 eetlepels sojasaus

  • 150 gram natuurlijke yoghurt

  • 1 theelepel bloem

  • 1 eetlepel koriander, fijngehakt

  • 50 gram amandelen

  • Herbamare® Original kruidenzout

Bereiding

1.Verhit de olie in een koekenpan en bak de mosterdzaadjes gedurende 1 minuut. Voeg de sjalotjes en knoflook toe en bak nog een minuut.

2. Laat de bloemkool 3-4 minuten sudderen. Laat uitlekken, en voeg de kurkuma, kerriepoeder, gember, tomatenpuree, water en sojasaus toe. Meng het geheel en laat ongeveer 20 minuten sudderen.

3. Meng de bloem en yoghurt en roer dit door de curry. Garneer met koriander en amandelen.Tip: Geserveerd met bruine rijst is dit voedzaam, gemakkelijk te maken en gemakkelijk aan te passen.

Ik vind het alvast superlekker!

Smakelijk, en dank je moedertje natuur voor al dat lekkers!

  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
ARCHIVE
bottom of page