top of page

Rebouncing

Veerkracht

"Our greatest glory is not in never falling but in rising everytime we fall" -Confucius

Het leven is in feite één grote oefening.

Je wordt geboren en tot je sterft leer je elke dag een beetje bij.

Vandaag leer ik rebouncing op een trampoline.

Het is niet zoals trampolinespringen en in de hoogte acrobatische toeren uithalen maar een work-out met coördinatie-oefeningen, evenwichtsoefeningen, relaxatieoefeningen. Je wordt je bewust van je spieren en je werkt aan je conditie ( die bij mij sinds mijn burn-out -zie blog februari- op het allerlaagste pitje staat, niet op nul maar op min 10 ).

De confrontatie met mijn lichaam is hard.

Wat kan ik, wat kan ik niet, wat gaat er moeilijk, wat gaat er goed?

Ik voel vooral veel verdriet en boosheid.

Voordat ik kan veranderen, moet ik eerst aanvaarden wat er is.

Ik zou me kunnen ergeren aan bepaalde oefeningen die ik niet kan...

Ik kies voor het omgekeerde: ik kan me ook focussen op wat ik wel kan!

Mild zijn voor mezelf, misschien wel de grootste uitdaging die ik aanga sinds mijn "nooit meer op dieet" proces.

Ik hoef niet perfect te zijn, alles hoeft niet van een leien dakje te lopen, moeilijkheden geven me de kans om mezelf te bewijzen, om mezelf te accepteren in het hier en nu en er in de toekomst sterker uit te komen.

"It's all about love"

Laat de zon op je gezicht schijnen, je bent mooi zoals je bent! Durf van jezelf te houden!

Ga de uitdaging aan om mild te zijn voor jezelf!

Aanvaard hoe je bent, zoals je bent, in het hier en het nu.

Weet dat je kan "rebouncen" als er eens iets tegenzit.

Je bent sterker dan je denkt!

"Veerkracht is de kunst om mee te deinen op de golven van verandering, om tegenslagen te boven te komen en zelfs te zien als groeimogelijkheden. Een minumum aan veerkracht is nodig om gemotiveerd te kunnen zijn of worden”.

  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
ARCHIVE
bottom of page