top of page

Dit is niet het einde, dit is het begin.

Een nieuw geluid, een nieuw seizoen! Lente!

Wat is er mooier in de natuur dan de bomen die terug frisgroen worden, de tuin die herleeft, bloesems die bloeien, oh wat hou ik van de prachtige roze japanse kerselaar in mijn tuin!

Zoals de natuur terug wakker wordt, ben ook ik terug in actie geschoten!

krokussen in mijn tuin

Ik maak een ACTIEPLAN op, niet altijd gemakkelijk maar wel effectief als je iets wil bereiken en FOCUS wil houden!

5 pijlers waar ik me alvast alle dagen op wil focussen!

Genieten

Gezond eten

Bewegen

Positief denken

Vertrouwen

(Meer over deze onderwerpen in de komende blogs.)

Gaat het alle dagen even gemakkelijk zijn?

Zeker niet!

Ik moet bekennen dat ik vorige week best een turbulente week achter de rug heb.

Veel laagtes en weinig hoogtes....

Soms heb je het gevoel dat de grond onder je wegzakt, dat alle zekerheden, die je had in je leven, wegvallen.

Keuzes moeten gemaakt worden.

Hoe vertrouw je op je intuïtie?

Wat is de beste keuze voor me?

Waar sta ik voor?

Welke uitdagingen ga ik aan?

Kan ik het sowieso aan?

Eerst ga ik na wat ik wil bereiken:

Mijn DOEL= gezond leven, bewust eten, gezonde voeding met als gevolg hiervan enkele maten minder tegen de zomer, bewuste, juiste keuzes maken waar ik me goed bij voel.

Daarna maak ik een ACTIE-BORD

DROMEN (moodboard)

DENKEN (systeem bedenken om doel te bereiken)

DURVEN (geen schrik hebben van een mindere dag of tegenslag,nieuwe uitdagingen proberen)

DOEN (er gewoon aan beginnen en volhouden)

DANKBAAR (mijn gezond lichaam zal me er dankbaar voor zijn)

DROMEN : ik maak een moodboard en probeer me al volledig in te beelden hoe ik eruit kan, zal zien na het bereiken van mijn doel.

DENKEN : ik bedenk een systeem (gericht op mijn doel)

Bewegen:

  • fietsen

  • wandelen

  • krachttraining

  • dansen 1x per week

  • yoga/beweegles 1x per week

Gezond eten:

  • alle dagen:

2st fruit (1st bij mijn ontbijt en 1 st bij mijn lunch)

2x groenten (bij de lunch en bij het diner)

vlees en vis afwisselen (bij lunch en/of diner)

aardappelen, rijst, pasta afwisselen

10 glazen water per dag

Ik zorg dat dit alvast elke dag op het menu staat.

  • tussendoortjes:

zaden, noten

of

gedroogd fruit

of

yoghurt

of

rijstwafel

of

10gr pure chocolade

of

sojadrankje/sojadessert

of

groenten (bv kerstomaatjes, worteltjes)

of

soep

Aan deze acties wil ik me alvast houden.

Het is een richtlijn waar ik me op kan focussen....

Ik maak een belofte aan mezelf en ga die houden!

Iedereen kan een actieplan maken voor gelijk welk doel!

Hoe ziet jou actieplan eruit?

De lente is een nieuwe kans, een nieuw begin om je dromen eindelijk waar te maken !

  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
ARCHIVE
bottom of page