top of page

Chocolade havermout/ Miracle morning

Miracle morning

Ik maak elke morgen van mijn ontbijt een soort ritueel, een ceremonie voor mezelf.

Het is vooral genieten en dankbaar zijn. Dankbaar voor de nieuwe dag, dankbaar voor de kansen die me geboden worden.

Genieten van de smaken, genieten van de rust, genieten van het genieten.


Overnights oat

Vandaag heb ik havermout op het programma staan.

Je kan dit gemakkelijk de avond tevoren maken.

Omdat chocolade nog steeds mijn lievelings-pleasure is, is dit één van mijn favoriete havermout-recepten. (zie hieronder).

Ik kies een lekker theesoort.

Vandaag is dat Yogi-tea, Sweet Chai met anijs, venkel, zoethout, kardamon, zwarte peper, kaneel, gember en kruidnagel.

Deze thee smaakt zoet en ook pittig. Een uitstekende start van mijn miracle morning.

Recept:


* 200 ml sojamelk of melk naar keuze

* 50 gram havervlokken

* 1 el chiazaad

* 1 tot 1,5 el cacao(ik gebruik de raw cacao zonder toevoeging)

* beetje vanillepoeder

* 1 el kokosolie (eerst smelten)

* 1 el pindakaas

* beetje ahornsiroop


Alles door elkaar roeren en een nacht of, als je niet zo lang kan wachten, even in de ijskast laten staan.


Smakelijk!

Genieten!

  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
ARCHIVE
bottom of page