top of page

Versimpelen: ik versimpel, ik versimpelde, ik heb versimpeld.

Dag ?  40-dagen bloggen

Ik merk bij mezelf dat ik snak naar rust in mijn hoofd.

Ik ben vaak met 100 dingen tegelijk bezig (vooral in mijn hoofd) en dan wordt het een chaos.

Focus houden helpt me dan.

Tijdens mijn burn-out heb ik een simpele truc geleerd van mijn burn-out coach.

(Yep ik heb veel inspirerende leermeesters ontmoet de laatste jaren.)

Wat leerde ik van hem? 

“Wat is het eerstvolgende wat je NU gaat doen?” Zo simpel is focus houden.

In mijn geval is dit de tafel opruimen en een keukenkast opruimen.

Veel op-ge-ruim dus.....

Ik ben niet echt het “huismoeder”-type (veel respect voor zo’n mensen) en huishouden is niet echt mijn aller-favoriete bezigheid maar ik merk wel op dat opruimen een hulpmiddel is om terug wat orde in de chaos van mijn hoofd  EN  van mijn kast te brengen. Allelujaaaa!

Ik hou van afwisseling en dit uit zich op alle gebieden.

Zo heb ik bijvoorbeeld wel 10 soorten (of meer....ben de tel kwijt) thee.

Mijn luxe-probleem is dat ik alles, maar dan ook echt alles lust!

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik nog nooit konijn of duif of varkenswangetjes gegeten heb en dat ook niet van plan ben. Alles lusten is wat overdreven misschien.

Ik lust veeeeeeel, laten we het daarbij houden.

Wat ik wil zeggen is : doordat ik heel gevarieerd en afwisselend eet en drink, durft de ijskast nogal eens uitpuilen.

Ik ga daar toch eens een planner-opruim-projectje van moeten maken.

Met mijn planner in de hand kom ik door het ganse land of in dit geval mijn ganse huis... haha.

Beter één planner in mijn hand dan tien in de lucht..... oké dat trekt op niks. ;) 

Terug naar de orde van de dag.

Orde in mijn gerechten.

Orde in mijn kasten.

Orde in mijn hoofd.

Minder chaos, meer overzicht.

En vooral het simpel houden.

Versimpelen.

Niet gemakkelijk voor mij, wel noodzakelijk af en toe. 

Ciao ;) 

  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
ARCHIVE
bottom of page