top of page

Ochtendrituelen

Goedemorgen! Even door mijn gezicht wrijven. Het is stil in huis. Het bekende getik van de verwarming. Heel in de verte hoor ik een auto rijden. Mijn oren suizen.

Ik zucht.

Ik overloop mijn agenda (purpuz planner). Wat was gisteren voor mij een overwinning? Waar kan ik nog in groeien? Het geeft me meer inzicht in mezelf. Het glas water drinken wanneer ik opsta, kan ik afvinken. Dat wordt een gewoonte. Gezond leven (gezond eetpatroon) is vooral een gezonde gewoonte aanleren. Simpel zou je denken. Niet dus......

Ik heb mijn dagelijkse stappen nu in mijn planner geschreven met 7 bolletjes ernaast, die ik kleur. Een soort habbit tracker. Dit leerde ik ooit al in Miracle Morning (boek Hal Elrod, een aanrader!) Zo word het voor mij visueel duidelijk wat ik doe en wat niet. Ik probeer niet te oordelen over mezelf, wat ik zeer moeilijk vind omdat ik het perfect wil doen. Wat belangrijker is, is wat ik eruit leer. Wanneer ik mezelf een belofte doe, wil ik ze ook graag houden. Dat is mijn les voor vandaag.


  • Black Instagram Icon
FOLLOW ME
SEARCH BY TAGS
Er zijn nog geen tags.
FEATURED POSTS
ARCHIVE
bottom of page